O autorze
Tadeusz Tuora jest przedsiębiorcą i doktorem nauk ekonomicznych WNE UW. W roku 1985 stworzył jedno z pierwszych większych przedsiębiorstw prywatnych w PRL, opartych na wiedzy naukowej, PZ Cormay. Spółka ta wprowadziła do Polski produkcję wysokiej jakości odczynników dla laboratoriów, tworząc od podstaw nową dziedzinę wytwórczości w Polsce, tworząc własne produkty wraz z zespołem naukowym Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, a następnie wchodząc w kooperację produkcyjną z koncernem Hoffman La Roche. Od roku 1990 spółka przeszła do strategii „Go Global”, dochodząc w efekcie do wysoce opłacalnego eksportu do ponad 100 krajów świata, w tym do Anglii, Austrii, Szwajcarii, Włoch, oraz do krajów Europy Wschodniej i Azji, w tym na wielkie rynki Chin, Iranu czy Rosji.

Tadeusz Tuora był też w latach 1980 – 1981 członkiem zespołu doradców ekonomicznych historycznej „Solidarności”.

Obecnie działa jako ekspert i doradca w obszarze międzynarodowego rozwoju przedsiębiorstw opartych na wiedzy.

Wartość budowania osobistych relacji z zagranicznymi partnerami

Często wspominam, jak ważne jest budowanie osobistych relacji z ludźmi, z którymi się współpracuje. Ma to oczywiście szczególne znaczenie w przypadku rozwijania eksportu. Kilkanaście dni temu miałem okazję dłużej rozmawiać na ten temat z panią Karoliną Cieślińską z portalu eksport.pl. Efektem naszej rozmowy jest wywiad, który ukazał się w tym serwisie. Zapraszam do lektury.
Trwa ładowanie komentarzy...